Korábban már írtam arról, miért érdemes a social médiában posztolni, legutóbbi blogikkemben pedig a posztolás előkészületeiről szedtem össze a felkészülés lépéseit. Írtam arról is, hogy mire figyelj, amikor a szövegeidet írod és kiteszed a poszot Mi az, ami még gondot szokott okozni? A struktúra hiánya!

Miért fontos a tervezettség?

Már meghatároztad üzleti céljaidat, megtervezted, hogyan fogsz oda eljutni és van egy éves kommunikációs naptárad, heti kommunikációs terved. Miért is csináltuk ezt?

  • kommunikáljuk a megfelelő üzeneteinket, a megfelelő időben, a megfelelő embereket megszólítva,
  • megismerjék a vállalkozásodat és az erősségeid,
  • megismerjék a termékedet, szolgáltatásodat és ezek sajátosságait,
  • tudják mikor van nálad új termék vagy szolgáltatás, ezekhez kapcsolódó fontos információ,
  • értesüljenek a kedvezményes időszakokról…

+ ezeken keresztül a célod pedig: elérd, hogy vásároljanak nálad, megnézzék a weboldalad, feliratkozzanak a hírleveledre (hogy ne maradjanak le semmilyen fontos hírről).

Ezért nagyon fontos, hogy a havi, heti terved is jól átgondolt és a hosszú távú céljaidhoz illeszkedő legyen. Következetesen dolgozz!

Adok egy alap támpontot, ami segít abban, hogy elkerüld a kiégést!

Gondolkodj 3+1 poszt kategóriában, ezekből pár témához vissza is kell térni:

  1. Informatív, segítő posztok: írj a vállalkozásodról, mutatkozz be, mutasd be a termékeid, szolgáltatásaid, illetve ezek előnyeit, a köztük lévő különbségeket. Segíts nekik választani, adj lehetőségeket, felületeket kérdezni. Gyűjtsd azokat a kérdéseket, melyeket vásárlóidtól kapsz és válaszold meg őket. Ha olyan a termék, mutasd be, hogy kell használni, mire kell figyelni. Ezek azok a posztok, melyek folyamatosan visszatérő alapjai a kommunikációdnak
  2. Készíts sorozat jellegű tartalmakat, melyek a terméked, szolgáltatások köré épülhetnek.
  3. Időszakosan indíts kampányokat, melyek különlegesek, több féle üzenetet küldenek, különféle tartalom (szöveg, videó, kép) kapcsolódik hozzájuk.

+ 1 : A naptáradban figyelj azokra az évközi eseményekre, melyek kapcsolódhatnak a vállalkozásodhoz – ezek köré akár kampányt vagy kisebb posztsorozatot is felhúzhatsz.

Ha van együttműködő partnered fogjatok össze, készítsetek közös tartalmakat! Emellett érdemes lehet gondolkodni olyan szervezetekben is, melyek támogatása közel áll hozzád és szívesen állsz ki mellettük a social médiában is.

Folytatás következik! Most már az utolsó lesz ebben a témában.

További hasznos tartalomért kövesd a Facebook oldalamat vagy iratkozz fel hírlevelemre!