Gyakori kérdés ez akkor, amikor vállalkozol vagy vállalkozni kezdesz.
A nagyon egyszerű, de mégsem olyan könnyű válasz erre az, hogy amiatt az egyedi tulajdonság vagy előny miatt, ami megkülönböztet téged a versenytársaktól.
Hogy mi is ez? Készítettem egy ábrát, ami segíthet neked ezt kitalálni!
Ha nem megy keress meg és együtt rájövünk!

Hogy kitaláld ezt az egyedi jellemződet, tulajdonságodat (marketing szaknyelven USP (Unique Selling Proposition)-det) először is tisztában kell lenned azzal, hogy te miben vagy jó. Kérj visszajelzéseket a vásárlóidtól, megrendelőidtől, szűkebb és tágabb környezetedtől. Fontos tisztában lenned azzal, mások hogy látnak téged!

Ha már tudod, hogy te miben vagy jó, akkor össze is tudod hasonlítani magad a többi, célpiacodon lévő versenytárssal. Itt is jól jöhetnek az objektív vélemények – olvass vásárlói visszajelzéseket, értékeléseket! Nézz külső szemmel a konkurenciádra!

A vevői visszajelzésekből az is kiderülhet, hogy mire van szükségük, milyen igényeik vannak még. Nézz rá arra, mi az, amivel te feded le ezeket az igényeket, miket kínál ezekből a versenytársad, hol vannak az átfedések.

Az szuper, ha olyat tudsz ajánlani, ami megfelel a célpiacodnak, azoknak, akiknek eladni szeretnél. De hogy mik azok a területek, amiket ugyanolyan jól tudsz nyújtani, mint a versenytársaid, az senkit sem érdekel.

Azok a dolgok, amikben a konkurenciád erősebb, azok sem érdekesek számodra, hiszen ezekre nem lesz ráhatásod. De biztosan van olyan, amiben te vagy a jobb! Na ezekre érdemes fókuszálni, erősíteni!

Ezeket kell a lehetséges vásárlóid felé kommunikálni, ezeket kell kihangsúlyozni! Itt találod meg a te szupererődet!

Hidd el, érdemes erre időt fordítani, hiszen ha erre rájöttél, sokkal könnyebb lesz értékesítened is!

További hasznos tartalomért kövesd a Facebook oldalamat vagy iratkozz fel hírlevelemre!