„Olyan nehéz kitalálni az online tartalmat! Tényleg van értelme a rendszeres posztolásnak?” Nagyon sok vállalkozó számára a social média tartalom előállítása okozza a legnagyobb fejtörést, sokszor ez áll a „nem szeretem” munkák élén. Szeretnék adni egy kis motivációt, hogy miért is fontos ez! Illetve segíteni abban, hogy megértsd a működését. Majd valamelyik következő posztomban leírom azt is, mik egy jó poszt kritériumai!
Kezdjük azzal, hogy megértjük, miért fontos jelen lennünk a social médiában!
Facebook: Magyarországon 2022 decemberi adatok alapján 6,97 millió Facebook-felhasználó van. 13 éves kortól egészen a legidősebb korosztályig mindenki megtalálható ebben a közel 7 millió felhasználóban. Hogy a célcsoportod milyen arányban van jelen? Kukkants rá a 2022 decemberi számokra!
Ennek a 6,97 milliónak a 22, 2%-a, azaz körülbelül 1,5 millió felhasználó 25 és 34 év közötti!
Instagram: Magyarországon 2022 decemberében 2,74 millió Instagram-felhasználó volt, akiknek 30,8% 25 és 34 év közötti, hogy a korosztályi példánál maradjak.
TikTok: a magyar TikTokkerek több, mint 2 millióan vannak. Életkori megoszlásukat az alábbi diagramon láthatod – itt leginkább a 24 év alattiakat érheted el.
Linkedin: ez egy üzleti közösségi média, ehhez mérten más jelleggel, tartalommal működik. 1 millió fölött van a magyar felhasználók száma, ha B2B, azaz más vállalkozásoknak értékesítesz, érdemes benne gondolkodni!
Statisztikák forrása: www.statista.com
Pinterest: 1,5 millió magyar social média felhasználó döntött emellett a platform mellett, akinek a 80%-a nő. Amennyiben női a célcsoportod és a márkádnak köze van a gasztronómiához, lakberendezéshez, házépítéshez, kertészkedéshez, valamilyen kreatív hobbihoz, divathoz, szépséghez, esküvőhöz vagy utazáshoz mindenképp gondolkodj el benne! Ugyanis ezek a témák pörögnek leginkább a Pinteresten.
Ha ennyi felhasználó jelen van, érdemes szerinted kihagyni ezeket a felületeket? Vagy jobb ötlet kiválasztani a célcsoportodnak megfelelőt és ott megpróbálni megszólítani őket?
Na de hogyan működik ezeknek a platformoknak az algoritmusai?
A közösségi média platformok algoritmusai bonyolult és állandóan változó rendszerek, ezek határozzák meg, hogy mi tartalmak jelennek meg az egyes felhasználók hírfolyamában vagy kereséseiben. Az algoritmusok több tényezőt figyelembe vesznek, amikor a feltöltött tartalmat rangsorolják és az egyes embereknek elérhetővé teszik. Minden platformnak saját egyedi algoritmusai vannak, de van néhány általános tényező, melyek befolyásolhatják a közösségi média algoritmusok működését:
- Mennyire fontos az adott felhasználónak az információ? Az algoritmusok célja, hogy a felhasználóknak azt tartalmat jelenítse meg, ami számára a legérdekesebb lehet. Ehhez figyelik a felhasználói viselkedést, például a korábbi interakciókat, kedveléseket, megosztásokat és kommenteket a tartalmakhoz, valamint a barátok aktivitását és kapcsolati hálóját.
- Engagement – elkötelezettség: mennyire vonzzák és aktivizálják adott tartalmak a felhasználókat? A magasabb elkötelezettségű tartalmak, például sok like, megosztás és komment, nagyobb valószínűséggel jelennek meg a hírfolyamban.
- Időzítés: Az újabb és frissebb tartalmak általában előnyt élveznek, mivel a platformok gyakran előnyben részesítik az aktuális, releváns információkat.
- Tartalom típusa: Az algoritmusok figyelembe veszik a tartalom típusát – legyenek ezek képek, videók vagy szöveges bejegyzések. Egyes platformok kifejezetten előnyben részesítik a videótartalmakat, mivel ezekre a felhasználók jobban felfigyelhetnek.
- Használói visszajelzés: Az algoritmusok figyelembe veszik a felhasználói visszajelzéseket és jelzéseket a tartalomról. Ha egy felhasználó jelzi, hogy nem szereti vagy nem kívánja látni egy adott tartalmat, az algoritmusok alkalmazkodhatnak ehhez és csökkenthetik annak megjelenését.
Ezért is fontos a minőségi, aktuális tartalom, a folyamatos interakció a közösségeddel, de erre kitérek majd később!
Folytatása következik!
További hasznos tartalomért kövesd a Facebook oldalamat vagy iratkozz fel hírlevelemre!