Korábban már írtam arról, miért érdemes a social médiában posztolni. Most arra szeretnék kitérni, hogyan tegyük ezt. Mert a social média nem fogja neked a várt eredményeket hozni, ha csak akkor foglalkozol vele, amikor kedved tartja. Az online térben a jól megválasztott és jól felépített social média tartalom eredményesen tud hozzájárulni a márkád felépítéséhez és az eladásaidhoz. A stratégiádhoz illeszkedően meg kell tervezni és tudatosan kell használni.

Hogyan indulj el?

Az első lépések sorozatomban leírom azokat a szerintem fontos alapokat, melyeket le kell fektetned ahhoz, hogy a vállalkozásod sikeres legyen. Ha letöltötted az üzleti tervezőmet és végighaladtál a lépésein, akkor már tudnod kell, hogy a social médiában:

  • kikhez szólsz,
  • őket milyen platformokon (Facebook, Instagram, Tik-Tok, Pinterest…) éred el,
  • mik a terméked/szolgáltatásod fő előnyei,
  • miben emelkedsz ki a versenytársaid közül.

Tehát fel vagy készülve, ott állsz a startnál!

Hogyan tovább?

A fentiek alapján fogalmazd meg a fő üzeneteidet vásárlóidnak, ügyfeleidnek! Próbáld meg az ő szemszögükből nézni a terméked, szolgáltatásod és emeld ki azokat az előnyöket, melyek számukra lényegesek lehetnek. Mi fontos nekik? A minőség? Az idő? Az ár? A személyre szabottság vagy a prémium alapanyagok? Majd:

  1. Szedj össze minden szót ami a terméked(i)hez, szolgáltatásodhoz/szolgáltatásaidhoz kapcsolódnak. (Segítségképpen: minőségi, egyedi, természetes anyagokból készült, gyors kiszállítás…) Emelett azokat is, amelyeket biztosan nem szeretnél hozzájuk kapcsolni. (Például prémium termék esetén az olcsó vagy gazdaságos.) – Ez lesz az a kulcsszó lista, melyből majd később dolgozni tudsz, mikor social média posztot, blogcikket írsz vagy hirdetsz.
  2. Írd össze szó szerint azokat a mondatokat termékekre/szolgáltatásokra és célcsoportra szabottan, amiket kommunikálni szeretnél. – Ezeket bármikor előveheted majd, amikor elakadsz a tartalomgyártásban.
  3. Gondold át, melyek azok az események egy év során, melyek a vállalkozásod életében mindig felmerülnek (a vállalkozásod születésnapja, adott időszakban ajánlott termék vagy szolgáltatás, bármilyen rendszeres esemény, melyet ügyfeleidnek tervezel…) és írd össze őket egy éves, havi bontású naptárba. Ezt egészítsd ki azokkal az időpontokkal, melyek minden vállalkozás életét befolyásolják és te is szeretnél velük foglalkozni (Valentin-nap, húsvét, mindszentek vs. Halloween, karácsony, jelentősebb névnapok, Black Friday, Singles Day… ). Létrehozhatsz ilyen rendszeresen visszatérő napot a saját vállalkozásodnak is. – Így elkészül az éves kommunikációs naptárad.
  4. Erre a naptárra építkezve készíts heti bontású tervet arra, hogy mit fogsz posztolni. Habitusodhoz illeszkedően ezt megírhatod minden hétre előre szó szerint, de az is egy jó út lehet, hogy tematikus napokat hozol létre.

Elkészültek az alapok, most jöhet a kivitelezés!

Folytatása következik!

További hasznos tartalomért kövesd a Facebook oldalamat vagy iratkozz fel hírlevelemre!