Magyarország a polichisztorok országa. Mindenki mindenhez nagyon ért. Legyen az foci, egészségügyi problémák, a legjobb pörkölt elkészítésének a receptje vagy a marketing. És persze mindenkinek tökéletes a szépérzéke és látja egyben a nagy képet. Na de hogy jön ide a lakberendezés? Írásom teljesen fiktív, senkit megbántani nem szeretne.

Hívjuk most emberünket Júliának. Egy szép napon beköltözik új lakásába/albérletébe és úgy dönt, saját ízlésére alakítja azt. Segítséget nem kér, követ Instagramon több lakberendezőt, úgy gondolja kialakult benne a kép arról, amit majd a lakásában látni szeretne. El is kezd Pinteresten gyűjtögetni képeket, ötleteket arról, hogyan valósítsa meg az álmát.

Tudja, milyennek szeretné látni a fürdőszobát, a konyhát, a hálószobát és a nappalit is. Így hát elindul vásárolni a lakberendezési boltokba. Megtalálja álmai bútorait, az ágyat, beleszeret sok-sok kedves és puha vagy gyönyörű kiegészítőbe, textíliába. Vesz egy új étkező készletet… Boldogan várja, hogy minden a helyére kerüljön végre.

Számtalan telefon után végre az ígért kiszállításhoz képest 2 hetes csúszással megérkeznek a lapra szerelt bútorok. Júlia barátja Sanyi, szívesen felajánlja, hogy összeszereli neki a bútorokat. Sajnos az ágyat, a konyha- és fürdőszobabútort, kanapét nem sikerül egy hétvége alatt összerakni, vannak hiányzó alkatrészek is, amiket be kell szerezni utólag. Sanyi csak a hétvégéken ér rá, így 3 hétvégén keresztül húzódik a folyamat, a barát már nyűgös a sok kellemetlenségtől, a bútorok itt-ott megsérülnek, nem teljesen passzolnak. A konyhához mégis vízvezeték szerelőt és asztalost kell hívni, hogy helyére kerüljön a mosogató és beszerelje a csapot. Ezekkel a költségekkel Júlia nem számolt, kölcsön kell kérnie.

Közben kiderül, hogy az álom kanapé kicsit nagyobb a kelleténél, kényelmetlenné teszi a hálószobába való bejutást és valahogy a kiegészítők egyenként nagyon szépek, de a lakásban elhelyezés után nincs meg velük a harmónia, némelyik üti a másik stílusát, kaotikus lett az összkép.

Júlia boldog az új lakásban, szeret ott lakni, de mégis kicsit szomorú, otthonosabbá szeretné tenni, de már elköltötte az erre szánt pénzt. Sok apróság zavarja, mikor körbenéz, vendégeket se hív olyan szívesen. Pár dolgot már elkezdett árulni, hogy lecserélje egy olyan darabra, ami szerinte majd jobban áll a lakásnak.

A lakberendezés is egy szakma. Bár sokan nagyon szépen be tudják rendezni a lakásukat, tele vannak praktikus ötletekkel, a teljes képet a végeredményről nem látják, nem csinálnak ilyet nap mint nap. A tervezés előtt is vannak még lépések, a kivitelezésben szükséges gyakorlati szakértelem és az sem árt ha tudod, honnan tudod beszerezni a legjobb ár-érték arányú bútorokat. A lakás berendezése sok szervezési feladatot is maga után tud vonni még olyankor is, ha már kész a lakás, nem bontunk falat, nem újítunk fel részeket. Ha még ezek is számolni kell, akkor már egész emberes feladat tud lenni heteken, akár hónapokon át. Ezért készítünk költségvetést és alkalmazunk kivitelező szakembereket, hogy összefogják a munkafolyamatokat.

Egy vállalkozás felépítése sem kisebb, kevésbé összetett feladat, sőt! Egy jó marketingesnek ismernie kell a működésed, a folyamataid és azok minőségét, a stílusodat és a célközönséged. Ahogy egy lakberendezőnek is ismernie kell a lakásban lakó szokásait, életvitelét, minőségi igényeit és stílusát. Enélkül az eredmény nem fogja megütni az elvárt mértéket. Újrakezdeni sem olyan egyszerű.

Ha nem szakemberre bízod ezeket a feladatokat ugyanúgy jöhet majd az elvárt eredmény, de elképzelhető, hogy sokkal több energiát és pénzt fogsz belefektetni, mintha az elejétől fogva egy értő szakemberrel dolgoztál volna együtt. És lelkileg is sokkal megterhelőbb lesz.

Sok jó marketing szakember dolgozik Magyarországon, keresd meg a stílusodhoz, vállalkozáshoz passzolót! Együtt gyorsabban, messzebbre juthattok és az út is élvezetesebb lesz.

További hasznos tartalomért kövesd a Facebook oldalamat vagy iratkozz fel hírlevelemre!