Korábban már írtam arról, miért érdemes a social médiában posztolni, legutóbbi blogikkemben pedig a posztolás előkészületeiről szedtem össze a felkészülés lépéseit. Írtam arról is, hogy mire figyelj, amikor a szövegeidet írod és kiteszed a poszot… Mi az, ami még gondot szokott okozni? A struktúra hiánya!
Miért fontos a tervezettség?
Már meghatároztad üzleti céljaidat, megtervezted, hogyan fogsz oda eljutni és van egy éves kommunikációs naptárad, heti kommunikációs terved. Miért is csináltuk ezt?
- kommunikáljuk a megfelelő üzeneteinket, a megfelelő időben, a megfelelő embereket megszólítva,
- megismerjék a vállalkozásodat és az erősségeid,
- megismerjék a termékedet, szolgáltatásodat és ezek sajátosságait,
- tudják mikor van nálad új termék vagy szolgáltatás, ezekhez kapcsolódó fontos információ,
- értesüljenek a kedvezményes időszakokról…
+ ezeken keresztül a célod pedig: elérd, hogy vásároljanak nálad, megnézzék a weboldalad, feliratkozzanak a hírleveledre (hogy ne maradjanak le semmilyen fontos hírről).
Ezért nagyon fontos, hogy a havi, heti terved is jól átgondolt és a hosszú távú céljaidhoz illeszkedő legyen. Következetesen dolgozz!
Adok egy alap támpontot, ami segít abban, hogy elkerüld a kiégést!
Gondolkodj 3+1 poszt kategóriában, ezekből pár témához vissza is kell térni:
- Informatív, segítő posztok: írj a vállalkozásodról, mutatkozz be, mutasd be a termékeid, szolgáltatásaid, illetve ezek előnyeit, a köztük lévő különbségeket. Segíts nekik választani, adj lehetőségeket, felületeket kérdezni. Gyűjtsd azokat a kérdéseket, melyeket vásárlóidtól kapsz és válaszold meg őket. Ha olyan a termék, mutasd be, hogy kell használni, mire kell figyelni. Ezek azok a posztok, melyek folyamatosan visszatérő alapjai a kommunikációdnak
- Készíts sorozat jellegű tartalmakat, melyek a terméked, szolgáltatások köré épülhetnek.
- Időszakosan indíts kampányokat, melyek különlegesek, több féle üzenetet küldenek, különféle tartalom (szöveg, videó, kép) kapcsolódik hozzájuk.
+ 1 : A naptáradban figyelj azokra az évközi eseményekre, melyek kapcsolódhatnak a vállalkozásodhoz – ezek köré akár kampányt vagy kisebb posztsorozatot is felhúzhatsz.
Állítsd össze a posztolási naptáradat!
Ha van együttműködő partnered fogjatok össze, készítsetek közös tartalmakat! Emellett érdemes lehet gondolkodni olyan szervezetekben is, melyek támogatása közel áll hozzád és szívesen állsz ki mellettük a social médiában is.
Folytatás következik! Most már az utolsó lesz ebben a témában.
További hasznos tartalomért kövesd a Facebook oldalamat vagy iratkozz fel hírlevelemre!