Korábban már írtam arról, miért érdemes a social médiában posztolni, legutóbbi blogikkemben pedig a posztolás előkészületeiről szedtem össze a felkészülés lépéseit. Most arról szeretnék írni, mire érdemes figyelni kivitelezéskor a social médiában.

Nem olyan egyszerű, mint ahogyan látszik

Azzal, hogy ismered a célcsoportod, célcsoportjaid és tudod, miért fontos nekik a terméked, illetve hogy milyen megkülönböztető előnyei vannak a te termékeidnek a piacon lévőkkel szemben, már sokkal könnyebben tudod megfogalmazni a nekik szóló üzeneteket. Azonban az, hogyan írsz nekik, milyen stílusban, több dologtól is függhet:

  • a célcsoporttól magától,
  • a terméked, szolgáltatásod jellegétől,
  • a kommunikációs stratégiádtól,
  • a saját személyiségedtől,
  • a témától, amiről éppen írni fogsz
  • a social média felülettől, amire a poszt ki fog kerülni.

Tudnod kell, milyen képet szeretnél magadról, a termékedről vagy szolgáltatásodról mutatni. Ezt a képet pedig tudatosan, következetesen kell kommunikálni. Nem mindegy, hogy a Facebookra posztolsz vagy Tik-Tokra, hiszen nagy eséllyel nem ugyanahhoz a célközönséghez fogsz szólni. De amikor esetleg személyesen találkoznak veled, ugyanazt a személyiséget fogja keresni mindenki, akivel a social média felületen találkozott. Így hát figyelj arra, hogy a kommunikációd minden esetben önazonos legyen!

Ha alapos szeretnél lenni, akkor találj ki személyeket, melyek a különböző célcsoportjaidat jelenítik meg, így még jobban tudod irányítani a kommunikációdat. Ezt azonban akkor tudod jól csinálni, ha kellőképen ismered a vevőidet, ügyfeleidet! Ezek lesznek az úgynevezett vásárlói személyiségeid, a buyer persona-id. Mutatok egy példát (vigyázat, AI generálta tartalom)!

Természetes és organikus kozmetikumok iránt érdeklődő vásárlói személyiség:

Név: Laura
Életkor: 32
Nem: Nő
Foglalkozás: Középvezető egy közepes méretű vállalatnál

Demográfiai jellemzők:

  • Városban él
  • Stabil jövedelme van
  • Független, nincs gyermek

Érdeklődési területek:

  • Egészség és wellness
  • Fenntarthatóság és környezetvédelem
  • Természetes életmód és étrend
  • Ökológiai és organikus termékek

Problémák és igények:

  • Laura kiemelten fontosnak tartja az egészségét és a környezetvédelmet, és az organikus és természetes kozmetikumokkal igyekszik minimalizálni a bőre és a környezet terhelését.
  • Szenzitív bőrrel rendelkezik, amely hajlamos az irritációra és allergiás reakciókra. Így keresi az olyan termékeket, amelyek gyengédek a bőréhez és nem tartalmaznak kemikáliákat vagy mesterséges illatanyagokat.
  • Tudatos vásárló, aki részt vesz az „újrahasznosítás és fenntartható életmód” mozgalomban. Szeretné, ha a kozmetikumok is környezetbarát csomagolásban lennének.
  • Az öregedés jeleinek enyhítése és a bőre hidratáltságának megőrzése is fontos számára.

Vásárlási szokások:

  • Alaposan kutat és olvas véleményeket a termékekről, mielőtt vásárolna.
  • Hajlandó többet fizetni egy minőségi, természetes összetevőket tartalmazó termékért.
  • Online vásárol szívesen, és hűséges a márkához, amely megbízható termékeket és környezetbarát megoldásokat kínál.

Mit keres a bio kozmetikumokban:

  • Az organikus és természetes összetevőket, mint például a növényi kivonatokat, argánolajat és shea vajat preferálja.
  • Olyan termékeket keres, amelyek bőrgyógyászok és szakemberek által teszteltek.
  • Kellemes illatot szeretne természetes forrásból, például illóolajokból, és kerüli az erős mesterséges illatanyagokat.

Ezen információk alapján egy bio kozmetikumok iránt érdeklődő vásárlói személyiség, mint Laura, számára készített kampányoknak és termékeknek fenntarthatóságot, természetességet és bőrgyógyászati szempontból is biztonságos termékeket kell hangsúlyoznia. Az ő szükségleteit kielégítő termékek és információk nyújtása lehetőséget teremthet a hűség kialakítására és hosszú távú vásárlói kapcsolatok kialakítására.

Mire figyeljek még?

Nem vagyok szakértő minden social felületen, leginkább a Facebookra és az Instagramra van rálátásom. Ezért mindenképp fontosnak tartom megemlíteni, hogy bár vannak dolgok, melyekre általánosan figyelned érdemes, de mindegyik felületnek megvannak a maga sajátosságai, erősségei és gyengeségei. Ezeket mindig tartsd szem előtt, amikor tartalmat készítesz!

Ami minden platformra igaz, ne haragudj ha szájbarágós vagyok:

  1. A célcsoportodnak kommunikálj számukra fontos, releváns tartalmat + általánosan fontos információkat a termékeidről, szolgáltatásaidról.
  2. A figyelmet képekkel, videókkal tudod a legjobban felhívni.
  3. Használd az arculatodat, építsd a márkádat!
  4. Tereld az embereket a weboldaladra, hogy könnyen odataláljanak.
  5. A hashtagek segítenek a felhasználóknak megtalálni téged.
  6. Figyeld a reakciókat, válaszolj a kérdésekre, kezeld a kritikákat és gondolkodj el rajtuk!
  7. A személyiségi és szerzői jogokra figyelj oda.

+ 1 én azt javaslom, ha terméket, szolgáltatást árulj, ne politizálj. A fontos ügyek mellett állj akkor, ha ez a stratégiádba jól illeszkedik.

A különböző platformok egyéni sajátosságait egyik következő posztomban fogom összeszedni!

További hasznos tartalomért kövesd a Facebook oldalamat vagy iratkozz fel hírlevelemre!

Oszd meg, ha hasznosnak találod!