Az online hirdetéskezelés szakértelmet igényel, a leggyakoribb tevékenység, amit érdemes kiszerveznie egy vállalkozónak, ha azt szeretné, hogy hatékony legyen. Gazdaságosabb költeni a szakértelemre, mint feleslegesen égetni a pénzt. De mire figyelj, miket kérdezz, milyen riportokat kérj rendszeresen? Ezeket fogom leírni most.
- Válaszd ki a számodra megfelelő szakembert! Nem mindegy, hogy milyen terméket/szolgáltatást értékesítesz, illetve hogy milyen a weboldalad. Azt is vedd figyelembe, hogy mekkora a hirdetésre szánt költségkereted. Keress olyan szakértőt magadnak, aki jártas a hozzád hasonló vállalkozások hirdetéseinek kezelésében. Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér! Építkezz tégláról téglára minden területen.
- Tesztelj! Én azt gondolom, minden vállalkozás más. Nincs két teljesen egyforma termék, két egyforma ember, aki mögötte áll. Így nem lehet hasra ütve mondani egy összeget, amit muszáj hirdetésre elkölteni. Meg kell nézni, mi az, ami nálad működik és erre kell időt szánni.
- Légy reális! Befektetés nélkül nem lesznek eléréseid, nem lesznek vásárlóid. Amíg az emberekhez eljut a híred, amíg kiépül bennük a bizalom, el kell telnie időnek. Nem egyik napról a másikra fognak többen kopogtatni az ajtódon. Türelem. Próbálj nem kapkodni, várd meg, amíg egy hirdetés beindul – ez kereső hirdetés esetében több hét vagy hónap is lehet.
- Legyél rugalmas! Előfordulhat, hogy olyan ötlet is működik, amit te elvetettél volna. Bízz a szakértő tapasztalatában. Mást, másképp láthat meg, mint te.
- Határozz meg reális (SMART) célokat! Mit szeretnél elérni? Ismertebb legyél? Több oldalkövetőd legyen? Sokan kattintsanak a weboldaladra? Oszd meg a hirdetéskezelő szakemberrel, mik a hosszútávú céljaid.
Vannak technikai és számszerű elvárások, amiket támasztanod kell a szakértőd felé:
- Legyen hozzáférésed a saját hirdetési fiókjaidhoz (Admin jog). Ugyan nem értesz hozzá és nem fogsz belenyúlni, de bármi vis major történik tudj belépni. A hirdetési fiókod a te tulajdonod, hiszen a te céged nevén fut, a te bankkártyád lesz hozzárendelve.
- Határozz meg havi maximum költségkeretet, ami indokolt esetben módosítható, de legyen mindenki számára egyértelmű és tervezhető.
- Egyeztess! Meghatározott időközönként beszéljétek át, milyen hirdetések fognak futni (célközönség, akciók, kreatívok, hirdetési intervallumok, kulcsszavak). A tapasztalatok mentén ezeket tudjátok közösen finomítani.
- Kérj havi/akció végi riportokat!
Mit tartalmazzon egy hirdetési riport?
- Display (kreatívot tartalmazó) hirdetések esetén képernyőkép arról, hogy nézett ki a hirdetés(ek).
- Kereső hirdetés esetén a riport kulcsszó listát, a listához kapcsolódó megjelenést, kattintás számot, átkattintási arányt (CTR) és átlagos átkattintási költséget (CPC). Ezeket a számokat láthatod kampányra összesítve is, de jó tudni, kulcsszó szinten mik az eredmények, így érdemes negyedévente átnézni és átgondolni mi releváns, mi nem. Illetve hogy mire érdemes költeni, mire nem.
- Ugyanezeket a számokat hasznos látni social média hirdetések esetén, kiegészítve azzal, hogy ott mindig kérd be, melyik hirdetésnek mi volt a célja, intervalluma. Itt az adott célhoz kapcsolódó eredményeket kell nézni. Például: Jött elég oldalkedvelés? Átkattintottak a kért weboldalra? Hány konverzió volt?
- Mennyi volt az összes költés? Mindig mérd hozzá a hirdetési költségeid a bevételeidhez. Mennyit költöttél azért, hogy egy eladásod történjen? Mekkora arányú a hirdetési költséged a bevételeidhez képest? (ROI)
Sajnos nincsenek pontos viszonyítási számok. A hirdetések függnek a változó algoritmusoktól, a terméked/szolgáltatásod piacának működésétől, az általános gazdasági helyzettől. Ha annak, amit kínálsz szezonalitása van, nem mindegy, mennyit hirdetsz akkor, amikor amúgy sincsenek eladások – ilyenkor a költségeid, energiáid terelheted máshova. Azt kell nézni, hogy a hirdetés számodra milyen eredményeket hoz.
Tartsd azt is szem előtt, hogy ha leállítod a hirdetéseid, utána költségesebb lesz újraindítani és eleinte rosszabb eredményeket hoz majd. Mindig figyelj a konkurenciád hirdetéseire, ne vegyék el tőled a rivaldafényt! Ugyanolyan akciót futtatni nem szokott jó eredményekkel járni.
Mindig próbálj meg egy lépéssel a konkurenciád előtt járni ebben is!
További hasznos tartalomért kövesd a Facebook oldalamat vagy iratkozz fel hírlevelemre!